محسن یگانه

کانال هواداران محسن یگانه در تلگرام:
https://telegram.me/Just_MohsenYeganeh

پارس کنسرت : آلبوم نگاه من محسن یگانه که بعد از انتشار نظر بسیاری از هنرمندان ، منتقدان و علاقه مندان موسیقی را به خود جلب کرده است . این آلبوم در اردیبهشت ماه امسال از شرکت آوای فروهر پخش شد و دارای ۱۳ قطعه با تنظیم : محسن یگانه، علی ثابت، اشکان آبرون، پازل بند ، احسان حبیبی و میکس و مسترینگ:آرش پاکزاد است .

در نظرسنجی که روز پیش بین سه آلبوم پاپ منتشر شده اخیر بین آلبوم های از عشق (حمید عسگری ) ، مخاطب خاص (علی عبدالمالکی) و نگاه من (محسن یگانه ) در صفحه اینستاگرام پارس کنسرت برگزار شد این آلبوم از نظر کاربران برترین آلبوم شناخته شد .


خبرهای جدید رو از این به بعد در:

http://mohsenyegane1.ir/

دنبال کنید!




پارس کنسرت : آلبوم نگاه من محسن یگانه که بعد از انتشار نظر بسیاری از هنرمندان ، منتقدان و علاقه مندان موسیقی را به خود جلب کرده است . این آلبوم در اردیبهشت ماه امسال از شرکت آوای فروهر پخش شد و دارای ۱۳ قطعه با تنظیم : محسن یگانه، علی ثابت، اشکان آبرون، پازل بند ، احسان حبیبی و میکس و مسترینگ:آرش پاکزاد است .

در نظرسنجی که روز پیش بین سه آلبوم پاپ منتشر شده اخیر بین آلبوم های از عشق (حمید عسگری ) ، مخاطب خاص (علی عبدالمالکی) و نگاه من (محسن یگانه ) در صفحه اینستاگرام پارس کنسرت برگزار شد این آلبوم از نظر کاربران برترین آلبوم شناخته شد .

این آلبوم نظر بسیاری از هنر دوستان ، آهنگسازان ، منتقدان و…. را به خود جلب کرده :

پدرام کشتکار: آلبوم نگاه من احتیاج به زمان دارد [ آهنگساز و تنظیم‌کننده ]

مطمئناً با این آلبوم تغییری در کنسرت‌های محسن یگانه ایجاد نخواهد شد، کمااینکه چند روز پیش در تهران کنسرت داشت و ترک‌های جدید خود را هم اجرا کرد که خیلی هم از آنها استقبال شد. اما موضوعی که در این آلبوم مورد حمله قرار گرفته، تنوعى است که محسن خواسته به کارهایش بدهد و نتیجه آن هیجانى اشتباهی را به وجود آورده و برخی از مخاطبانش را به انتقاد کشانده است. اما من فکر می‌کنم باید این موضوع را به زمان بسپاریم. کافی است که زمان بگذرد و بشود با این کارها خاطره‌سازی کرد. در آن صورت حتماً نظرها متفاوت خواهد بود، چون قبلاً هم این موضوعات پیش آمده است. مثلاً بعضی از قطعات آلبوم فریدون آسرایی را مردم در ابتدا دوست نداشتند، اما با گذشت زمان، جای خودشان را در دل مردم باز کردند. این آلبوم هم احتیاج به زمان دارد و باید این مسیر را طی کند، نباید به این زودی در مورد آن قضاوت کرد.

علی بحرینی:  یگانه از همان ابتدا برای خودش استراتژی مشخص داشت/ «نگاه» طی یک سال اخیر بهترین آلبومِ پاپ بوده است {ترانه سرا و روزنامه نگار}

قطعا از ابتدا تا کنون یگانه دارای روند صعودی بوده است، شما این را می توانید به وضوح در آلبوم نگاه مشاهده نمایید، ولی خب ببینید ترانه سرا در ایران مانند سوهانی است که به مرور زمان کُند می شود. به خاطر اینکه دوستان ترانه سرا خیلی پرکار هستند، کسی که شروع به ترانه نویسی می کند قطعاً در یک سری از کلمات بر اثر اندوخته ای که از زندگیش دارد خیلی تند و تیز ظاهر می شود و یک تعابیری و اتفاقاتی در ترانه اش از لحاظ حسی می افتد و در ترانه از کلمات یا عباراتی خوبی استفاده می کند. ترانه سراها با تیزی و داغی خاصی آغاز می کنند، حالا مثلا آقای یگانه که از بیست سالگی شروع به نوشتن ترانه کرده است از بیست سال اول داشته ها، شنیده ها، کلمات و خاطرات خودش ترانه نوشته و ساز زده است، اما در سن بیست و یک سالگی از اتفاقات بیست تا بیست و یک سالگی خودش ترانه نوشته یعنی یک سال، خب ظرف زمان این یک سال نسبت به بیست سال خیلی کمتر است و ترانه ها عموماً دچار ساییدگی می شوند.یک ترانه سرا وقتی پنجاه یا صد ترانه می نویسد دیگر شما آن شوک های عجیب و غریب را در کارهایش نمی بینید.به اعتقاد من مسیر یگانه مسیر مثبت و صعودی بوده است، یگانه امروز ترانه نویس و حالا به تعبیری ترانه سرا تر از قبل هست.

بابک ریاحی‌پور: هواداران یگانه فقط از آلبوم جدیدش راضی خواهند بود [ آهنگساز و نوازنده ]

-من در آلبوم «نگاه من» فقط یک نوازنده بودم و می‌توانم درباره قطعاتی که در آن به همراه دوست قدیمی‌ام «علی ثابت» نقش داشته‌ام (مثل «چقدر دیر» و «دلکم») صحبت کنم. می‌توانم بگویم همکاری من با «علی ثابت» بوده تا «محسن یگانه». زمانی که با «علی ثابت» کارها را شروع کردیم، به صورت متفاوت و شبیه همان سبک دهه پنجاه قطعات را آماده می‌کردیم.

پس از انتشار آلبوم، نظرات متفاوتی از سوی اهالی موسیقی و علاقه‌مندان یگانه شنیدم. به نظرم «محسن یگانه» در این آلبوم به فضای کارهای اول خود بازگشته، در حالی که او در آلبوم‌ها و کارهای اخیر خود، موسیقی مدرن را به هواداران و مخاطبانش عرضه کرده است.

وقتی که قطعات را کامل گوش دادم، نتوانستم قطعه‌ای شاخص و متفاوت در میان قطعات انتخاب کنم ولی در کل قطعات خوبی هستند. نظر من شاید مهم نباشد، اما فکر می‌کنم بیشترِ تنظیم‌کنندگان و هنرمندان با من هم‌عقیده باشند. چون هر آلبوم موسیقی که منتشر می‌شود، حداقل یک یا دو قطعه به خوبی شنیده می‌شود. این را هم بگویم در کشور ما مدتی است نمی‌توان کسی را به عنوان سوپراستار موسیقی لقب داد و البته نمی‌توان تقصیر این اتفاقات را گردن کسی انداخت.

ما می‌بینیم که همچنان بهترین‌های موسیقی همان قدیمی‌ها هستند. به همین دلیل اگر بخواهم نظر شخصی‌ام را در این باره بگویم، هواداران محسن یگانه از این اثر راضی خواهند بود و بعید است مخاطبان جدیدی به عنوان طرفدار به جمع دوستدارانش اضافه شود.

در مورد ترانه و تنظیم نمی‌توانم نظری بدهم. چون اکثر کارهایی که مردم از من شنیده‌اند، کارهای بی‌کلام هستند و اگر بخواهم تنظیم قطعه‌ای را برای خواننده‌ای بگیرم، اول قطعه را می‌سازم، بعد باید ترانه‌سرا روی آن شعر بگوید و باید بگویم موسیقی امروزی از سبک شخصی من خیلی دور است.

 

منبع مصاحبه ها : موزیک ما و موزیک پارس




نظرات  (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی